SATU / WAHID / SIJI / INDI



Hidup aku banyak berkaitan dengan angka satu . Maybe kebetulan atau takdir Yang Maha Esa tentukan .

Nama aku Wahidah yang bermaksud yang sendiri, yang tunggal dan yang satu .

Nama abah aku Md Esa juga bermaksud satu .
Aku dilahirkan 1/11/1991 , banyakkan nombor satu ?

Aku sorang (satu) ja dalam adik beradik aku yang bukan lahir di Semenanjung Malaysia .

Aku lahir di Sarawak . Aku ada satu kakak dan satu abang dalam hidup aku .

Aku pernah sekali saja belajar kt kelas nombor satu. Masa kelas 5 Awam 1 dolu (haha) .

Nama dorm aku masa kat SMTKS dulu hujungnya mesti nombor satu Q31 dan P21 .

Aku pernah satu kali ja dapat anugerah dekan, pointer pun 3.51 ja ngahahaha. Di semester satu. Tudiaaa

Dan cgpa terakhir diploma aku adalah 2.71. Taknak jauh ya nombor satu ni.

No telefon aku diakhiri dengan nombor satu 014 902 6471. Nak order beg ke apa roger je eh...

Sahabat2 aku ramai yang anak nombor satu (sulung) termasuklah buah hati aku (hihi) .

Dorang adalah Dira, Una, Aina, Bai, Echa, Timah, Mel, Bum, ramai lagi heee . Yang terakhir buah hatiku, Muhamad Hafiz .

Hanya bila bersendiri atau sorang² saja aku akan menangis . Hahahhaha

Sebab tu kawan² aku semua tak suka aku duduk sorang2 (hik hik hik) .

Aku takkan menangis depan orang (ego + malu) . Yang last sekali, sekarang aku tengah bersendiri ni .

Aku sorang je yang ada dalam bilik 206 ni . Semua balik rumah, aku ditakdirkan memang selalu sorang² (hihi) .

Tak apa tak apa satgi aku panggil Cik Una datang menemani .

Walaupun maksud nama aku yang sendiri, yang tunggal dan yang satu tapi aku taknak hidup bersendiri tanpa insan2 yang aku sayangi di sisi aku .

Aku juga tak sanggup hidup bersendiri sebab aku tahu aku takkan kuat hidup bersendiri .

Walaupun aku tahu Allah selalu ada di sisi aku . Tak apa Allah tahu apa tahap kemampuan aku  .

Aku yakin Dia dah aturkan yang terbaik untuk aku . Thanks to Allah untuk segalanya .

Aku ingin jadi hamba-Mu yang mensyukuri segala segala nikmat-Mu . Juga menerima segala ketentuan-Mu . Amin Ya Rabbal'alamin .

Nota • Siji bermaksud satu dalam bahasa jawa . Indi bermaksud satu dalam bahasa bidayuh .


وحيده

Follow us on Pasemboqtempe Channel
https://www.youtube.com/user/satu0111

Comments

Post a Comment

Hablumminallah Wa Hablumminnas 🌹

P O P U L A R

KELEBIHAN KALIMAH LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH

KOLEKSI AYAT-AYAT UCAPAN HARI RAYA AIDILFITRI

KELEBIHAN DAN KEKURANGAN TINGGAL DI KONDOMINIUM

BAHAYA NAFSU LELAKI 🔥

CARA BELI KERETA TANPA PENJAMIN UNTUK INDIVIDU YANG BEKERJA SENDIRI 💡

PINJAMAN PENDIDIKAN MARA PTPTN YAYASAN NEGERI DAN LAIN²

Peristiwa Memali Antara Bukti Kerajaan Malaysia Kejam! (SIRI I)

WAHAI WANITA DIRIMU BUKAN UNTUK TONTONAN

Nyahkan Jerawat Dengan Topeng Oat