Selamat Ulangtahun Kemerdekaan Ke-61 Negaraku Malaysia Tengah khusyuk tengok berita jam 1.30 petang tadi kat TV3. Keluar berita pasal persiapan ulangtahun hari kemerdekaan negara kita yang bakal tiba Jumaat ni iaitu 31 Ogos 2018. Tahun ni sambutan akan berlangsung di Putrajaya. Aku dan rakan sebaya aku masa form 2 pernah ada kenangan kat Putrajaya tahun 2005. Kami berpeluang join perarakan sambutan. Aku sedar selama ni aku abaikan ja tiap tahun kalau tarikh 31 Ogos tiba. Yela lepas dah masuk form 3 fokus kat pmr, pastu dah form 4 sampai form 5 dok dalam hostel diam² (diam ke) fokus spm. Lepas spm plak kerja, pastu sibuk sambung pra diploma. Dan seterusnya sibuk dengan diploma. Sampai lah dah habis belajar pun kau sibuk pula dengan kerja. Hahaha! Takde langsung nak ambil tahu pasal negara. Dah tu lepas kahwin kau sibuk dengan meniaga. Tahun lepas dapat cuti kau bantai pergi bercuti dengan laki kau kat pantai timur sana. Sudahnya sambutan kemerdekaan tak kau endah. Jadi tadi ak...
Sekali pekene, menambah² hahaha Mengimbau kenangan zaman sekolah teknik, waktu rehat form 5 mesti nak makan nasi goreng kt kantin. Berebuttt beli, panas panas, makan dengan keropok lekor perghhh terangkatt 🍴 Zaman sekolah teknik dulu perangai aku sama ja macam masa zaman sekolah seksyen 19, aku tak bape suka pergi kantin. Segan ada. Serabut ada. Paling lucu, alasan nak diet dan jimat duit. Duit tu aku simpan, kumpul beli majalah aku suka. Antaranya majalah Klik, paling kerap aku beli komik G3. Suka sangat nak masuk peraduan padahal tak pernah menang langsung. Frust! Semua komik dan majalah aku kumpul tu mak aku dah buang, timbang kati tu, perghh sayang gilaaa. Tapi takleh buat apa, rumah tu kira mak aku berkuasa sebab dia yang ada 24 jam salu. Kira dia berhak la clear kan apa yang menyemak di mata dia. Takpa mak, anak mak tak kisah asalkan mak happy. Hahaha! Namm... Jauhnya menyimpangg cerita oiii Masa form 4 pun aku segan nak g kantin masa rehat,...
Anda menghadapi masalah rambut gugur? Sudahlah gugur, rambut pula bertambah nipis. Memang merisaukan. Apa kata anda cuba tip berikut untuk membantu menguatkan akar rambut sekaligus mengatasi masalah keguguran rambut. Cara 1 1. Sediakan semangkuk kecil kacang hijau. Rendam selama semalaman. 2. Tapis kacang hijau itu. Ambil airnya dan sapukan pada rambut hingga kulit kepala sambil memicit perlahan. 3. Lakukan selama 5 minit dan biarkan ia kering dahulu sebelum dibilas hingga bersih. Cara 2 1. Sediakan sebiji lobak merah. 2. Parut lobak itu dan perah untuk mendapatkan airnya. 3. Sapukan air perahan itu pada kulit kepala sambil diurut perlahan. 4. Lakukan selama 10 ke 15 minit sebelum dibilas bersih. #cnp JOIN US 😉 t.me/wahidahbmecom t.me/AhzaHartanah t.me/KhiyarMall t.me/YadiraClothes
Dalam setiap kehidupan manusia pasti tak akan terlepas dari pelbagai jenis ujian. Antaranya adalah ujian dalam keluarga. Pasti ada di antara kita yang diuji dengan kekurangan ahli keluarga yang bermasalah. Tak kisahlah siapa pun, baik ibu, baik bapanya, atau mungkin anaknya. Mungkin semua ahli keluarganya tidak bermasalah, tetapi salah seorang paling bermasalah. Mungkin juga ada situasi, semua ahli keluarganya bermasalah dan hanya seorang saja yang tidak bermasalah. Ada yang sebaliknya dan pelbagai situasi yang ada di luar sana. Jika sedang diuji dengan masalah keluarga, usah bersedih mahupun lemah. Sentiasa ingat bahawa apa yang jadi dalam kehidupan kita adalah takdir yang Allah SWT tetapkan. Jangan sesekali abaikan ahli keluarga anda. Sebaliknya sentiasa beri teguran, nasihat dan semangat. Jika bukan kita siapa lagi yang dapat membaiki kelemahan darah daging kita. Andai segala usaha sudah dilakukan tetapi tidak membuahkan hasil, redho lah. Anggap sahaja itu adalah ujian kehidup...
Mari kita buat latihan . 1. Fokus pada titik merah di tengah² tu (Terus memberi tumpuan lebih daripada 30 saat) 2. Komen di bawah jika anda lihat bulatan biru itu hilang.
Orang kata aku lahir dari perut mak... (bukan org kata...memang betul) Bila dahaga, yang susukan aku.... mak ... Bila lapar, yang suapkan aku.... mak Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. .. mak Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut.... Mak Bila bangun tidur, aku cari.... mak Bila nangis, orang pertama yang datang .... mak Bila nak bermanja, aku dekati....... mak Bila nak bergesel, aku duduk sebelah.... mak Bila sedih, yang boleh memujukku hanya.... mak Bila nakal, yang memarahi aku.... mak Bila merajuk, yang memujukku cuma...... mak Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah.... mak Bila takut, yang tenangkan aku.... mak Bila nak peluk, yang aku suka peluk.... mak Aku selalu teringatkan ..... mak Bila sedih, aku mesti talipon.... mak Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu..... mak Bila bengang.. aku suka luah pada.. mak Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! " Bila sakit, orang paling risau adalah...
Nampak sedap kan. Semua elok dah kecuali keli masak sambal tumis tu, masin sikit. Hehehe. Pape pun kami laki bini tetap suka makan nasi campur kat Food Court Tesco Sg Dua. Kalau cuti hari Jumaat atau meniaga setengah hari kami mesti singgah Tesco Sg Dua, sedap menepati cita rasa. Harga pun tak mahal pun. Boleh la try ye mana yang dekat. وحيده Follow us on Pasemboqtempe Channel https://www.youtube.com/user/satu0111
Comments
Post a Comment
Hablumminallah Wa Hablumminnas 🌹