Aurat Kamu

Salam sahabat terutama kaum hawa, mari kita belajar dan tambahkan lagi ilmu pengetahuan kita
terutama dalam etika meututup aurat. Berdasarkan gambar di atas,ianya adalah sebab-sebab dan pengertian aurat dan mengapa kita ini sebagai kaum HAWA wajib menutup aurat. Jadi mari kita renung-renungkan, yg mana kurang kita tambahkan dalam diri kita dengan harapan dapat di perbaiki lagi menjadi sempurna dan yang mana salah kita betulkan agar tak leka atau alpa dalam mengulangi kesalahan yg sama berulang kali, mudah-mudahan segala perbuatan dan niat baik kita di terima oleh-NYA, InsyaAllah.










Firman Allah ...
" Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu, dan perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar), cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun lagi Maha Mengasihi"
(Al-Ahzab : 59)

Moga dari info ini kita dapat pelajari sesuatu, dengan izinNYA, moga kita mendapat hidayah dan keberkatan di dalam PENGHIJRAHAN kita nanti, insyaAllah.



Comments

P O P U L A R

KELEBIHAN KALIMAH LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH

KOLEKSI AYAT-AYAT UCAPAN HARI RAYA AIDILFITRI

BAHAYA NAFSU LELAKI 🔥

KELEBIHAN DAN KEKURANGAN TINGGAL DI KONDOMINIUM

CARA BELI KERETA TANPA PENJAMIN UNTUK INDIVIDU YANG BEKERJA SENDIRI 💡

PINJAMAN PENDIDIKAN MARA PTPTN YAYASAN NEGERI DAN LAIN²

JOE CAFE RELAU PULAU PINANG

Peristiwa Memali Antara Bukti Kerajaan Malaysia Kejam! (SIRI I)

WAHAI WANITA DIRIMU BUKAN UNTUK TONTONAN

No Idea