SEMESTER AKHIR 1.0

SEMESTER 6 PART 1.0

Pagi ni kelas Design 2 (Rekabentuk Konkrit Tetulang) . Kelas ni minggu depan akan ditukar ke petang sebab ada senior² clash dengan jadual dorg . Huhu .

Aku tak kisah sebab kelas hari selasa aku ada 2 ja . Satu kelas ni n satu lagi kelas Highway kul 4 petang . Jauh oo jarak . Kiki .

Alhamdulillah jadual kelas setakat ni sangat memuaskan . Kelas petang ni Puan Afzan batalkan . Puan Afzan ada hal kot .

Maka kelas aku full petang ni kelas dalam bilik . Haha . Hari ni Cik Nadiah dah mula mengajar . Pakai slide show , huhu.

Sama juga macam Puan Diana semalam .  Rasa UTM suruh kot . Tapi ok juga sebab bertambah faham lah .

Semakin aku naik sem jadual semakin ringan . Kelas pun tak compact berbanding awal sem dolu . Perghh dugaan tu jangan cakap .

Pape pun alhamdulillah aku dah sampai tahap ni , takde halangan maksud aku tak repeat apa² lagi setakat ni . Syukur tersangat .




Kelas tadi pun habis setengah jam awal . Sambil tunggu Cik Dira habis kelas Geoteknik dia, aku duduk kat kelas .

Belek fon, fon tengok aku aku tengok fon . Em . Cik abang ni pun sent mesej sekali je pastu hilang .

Takpelah maybe dia sibuk layan customer dia , waktu puncak lah nak dikatakan . Moga rezeki sentiasa bertambah-tambah . Aamiin! 

Buka buku SOLUSI Isu 44 baca dan terus membaca . Latihlah diri anda semua sentiasa bawa bahan bacaan ke mana² wakaka

Tak lah kita buang masa atau paling tak pun untuk hilangkan kebosanan. Ye idokkk  :)

Dah rasa lama sangat dalam kelas R8 tu aku terus turun bawah tunggu Dira kat bawah jela . Sampai kat bawah Atiq n Dila pula panggil dari jauh . Huhu .

Pergi tergedek-gedek kat dorg . Sampai kat dorg sembang pasal belajar pasal kerja pasal macam-macam pasal .

Sekejap je masa berlalu , rupa-rupanya aku dah hampir 3 tahun duk menimba ilmu kat kolej ni . Banyak kenangan pahit dan manis kat sini .

Tapi paling banyak pahit kot hahaha . Pape pun aku harap semester akhir ni aku dapat buat yg terbaik dan lebih baik dari semester² sebelum ni . InsyaAllah .

Kelas Dira habis lambat 15 minit . Uih dahsyat² . Lecturer buli dorg lah kot wakaka . Laparnya perut masa ni, sakit masuk angin .

Kami 6 orang pergi makan sama² . Riuh habis kedai makan . Lagipun tak ramai orang pun . Menu aku hari ni Nasi Ayam :) . Yummii .

Lepas makan aku confuse nak stay library or balik hostel . Hati macam rasa nak balik hostel sebab nak wat macam² .  Tambah pendapatan sebenarnya .

Kalau korg rajin, terutamanya pelajar try la buat bisnes online . Tak kisahlah bisnes apa-apa , janji halalan toyyiban :) .

Tapi hati mesti kuat , usaha mesti lebih , jangan mudah putus asa . Sebab kalau korg nak dapat duit bukanlah semudah yang korg sangka .

Macam pepatah ada kata Usaha Lebih Mesti Akan Dapat Lebih . Aku pegang kata-kata ni . Kita kena kumpulkan pengalaman .

Dari pengalaman kita akan belajar macam mana nak susun hidup dengan lebih teratur . Lagi-lagi untuk masa depan kita .

Setakat ni pendapatan tambahan aku adalah bisnes online aku .  Ada kat Facebook namanya Kedai Mukabuku HaWa dan Group Kedai Mukabuku HaWa . 

Semua customer aku hanya kaum wanita sebab aku hanya jual barang-barang yang wanita pakai :) .  Lens , handbags , pakaian , wallet , purse dan lain-lain . 

Boleh add aku kat sini http://www.facebook.com/KedaiMukabukuHaWa kalau nak tengok album-album . Selain tu aku ada juga wat kerja lain .

Macam kerja sebarkan atau promote website Jobdirumah . Ha yang ni memang kena betul rajin , kreatif dan banyak bersabar .

Setiap kali aku dapat wat jualan aku akan dapat komisen RM20 . Pastu kalau downline aku buat kerja aku akan dapat komisen RM5 . Huhu .

Walau tak banyak dapat tapi alhamdulillah benda ni still rezeki , so bersyukurlah . Dan walaupun tak dapat tiap-tiap hari itu pun sudah memadai .

Kalau berminat boleh layari website ni http://www.jobdirumah.com/jobkosong11.

Sampai setakat ni je perkongsian . Mudah-mudahan korg peroleh manfaat selepas baca post ni . InsyaAllah Amin :) 



وحيده

Follow us on Pasemboqtempe Channel
https://www.youtube.com/user/satu0111

Comments

P O P U L A R

BAHAYA NAFSU LELAKI 🔥

KELEBIHAN KALIMAH LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH

KELEBIHAN DAN KEKURANGAN TINGGAL DI KONDOMINIUM

KOLEKSI AYAT-AYAT UCAPAN HARI RAYA AIDILFITRI

PINJAMAN PENDIDIKAN MARA PTPTN YAYASAN NEGERI DAN LAIN²

PELIHARALAH DIRIMU WAHAI WANITA DARI MATA LIAR LELAKI

Apakah Titian Sirat ?

CARA BELI KERETA TANPA PENJAMIN UNTUK INDIVIDU YANG BEKERJA SENDIRI 💡

CARA JAWAB SALAM YANG DIKIRIM MELALUI ORANG TENGAH

TAMAN BANDARAYA PULAU PINANG LOKASI RIADAH PALING CANTIK, BERSIH, SELESA DAN BANYAK KEMUDAHAN