KENANGAN BERCUTI DI KAMPUNG SARAWAK

Semalam hari yang letih . Balik dari kerja terus kemas beg pakaian sendiri dan tolong abah apa yang patut . Kami sekeluarga terpaksa balik berasingan .

Terbahagi kepada dua kumpulan . Hahaha . Bunyi macam lawak je . Abah , Mak , Wasie (Abang) dan Aku balik hari ini .

Sementara Kakak , Adik Wanema , Witri dan Wafiq balik kemudian iaitu pada tarikh 26 May nanti .

Oleh kerana tarikh 24 May ni bertentangan dengan paper last dorg, terpaksa lah abah beli tiket lain . Huhu . Tiket yang dah di booking dari tahun lepas ni abah beli dengan harga promosi .

Alhamdulillah sekali lagi dapat pulang ke kampung kelahiran Mak dan Aku . Huhu . Tak sabaq tak sabaq . Very excited u know .

Actually bulan Disember masa tu kami sekeluarga pernah balik emergency disebabkan kami dapat berita yang Atuk kesayangan kami sakit tenat .

Aku pun ingat sakit biasa -biasa masa tu . Last minute baru aku dapat tahu Atuk dah lama sakit . Lama sangat kami tak pulang kampung atas sebab-sebab tertentu .

Tapi apakan daya , penyakit Atuk tak dapat sembuh juga dan Atuk pergi buat selama-lamanya . Sangat sedih sebab dah lah kami lama tak jumpa Atuk .

Nenek tinggal dengan Pak Cik saudara aku sekarang , nasib baik rumah Mak Cik aku dekat dengan rumah nenek boleh lah jenguk nenek .

Nenek pun sentiasa kuat dan bertenaga , aku respect nenek aku . Masih kuat ke kebun sampai lah sekarang . Moga nenek sihat selalu . Aamin :) .

Pukul 9 pagi kami bertolak tinggalkan rumah , masa tu tinggal adik aku Wafiq . Dia sekolah sesi petang , huhu . Kesian dia tinggal sorang-sorang .

Alhamdulillah perjalanan selamat sampai ke Lapangan Terbang LCCT tu (entah betul ke idak) . Sebelum tu Abah ada singgah rumah sahabat baik dia. Then Pak Cik Ishak naik sekali dengan kami .

Dah sampai situ Cik Ishak ambil kereta abah . Simpan sementara kami bercuti . Huhu . Rasa macam lain pula bila 4 orang je balik . Tak seriuh balik ramai-ramai . Huhu (Rindu adik-adik sebenarnya) .

Oleh sebab  kami tersampai awal , maka tunggu lah kami lama-lama sikit kat airport ni . Tapi tak dak masalah pun . Huhu . Takut perut lapar , aku standby beli pau 4 biji .

Semua dapat sorang satu . Alolo tomey je tengok mak dengan baju dia . Huhu , macam anak dara dah mak aku . Aku dengan abang aku berdua (hahaha) merasa sekejap macam mana ada dua beradik je . Best juga cuma rasa sunyi sikit .

Flight sepatutnya 11.45 pagi tapi jadi delay . Lambat setengah jam . Takpe lah janji dapat bertolak dan sampai dengan selamat wahahaha . Masa naik flight tu langsung takde masalah .

Sedap dah duduk tiba-tiba sorg pramugara ni minta tukar tempat duduk pula dah . Hahaha . Amboiiii . Ikut sahaja lah walau macam em² juga. Oh rupa-rupanya tadi family with baby duduk dekat sebelah pintu kecemasan ni.

Kanak-kanak dan orang tua kan tak dibenarkan duduk dekat dengan pintu kecemasan . Patut le . Ha ... Tak kisah pun asalkan dapat duduk tepi tingkap . Hahaha . Cuma sedih sebab terpisah dengan Mak dan Abah .

Aku duduk sebelah Wasie (Abang) . Oh ! Alamak pau ada kat Mak . Em lapar la aku nanti . Kalau no choice terpaksa lah membeli makanan AirAsia yang mahal tu . Wakaka .

Ha sangat teruja dengan pemandangan yang cantik dari dalam flight . Huhu . Subhanallah banyak kali dalam hati . Tak lama lepas tu aku beli makanan , melantak dengan Abang Wasie kte . Hihi .

Sedap memang sedap , harga pun sedap juga . Sebab lapar aku malas nak fikir harga . Sekejap je penerbangan ke Kuching 1 Jam 45 Minit

Tapi boleh tahan seronok juga sebenarnya . Sampai gegendang telinga nak meletup sebab duduk dekat sangat dengan sayap . Wahahaha .

Sampai ja Airport Kuching dah selesai semua kerja , kami naik kereta Pak Cik kami. Pak Cik Georgy la harapan kami untuk ambil hantar kami ke Airport . Huhu .

Ada singgah dekat Pasar Serian . Mak dan Abah borong beli lauk untuk dimasak dan sayur-sayur . Lepas membeli teruskan perjalanan .  Sampai tadi kat Airport Kuching dalam pukul 2 petang macam tu .

Alhamdulillah kami selamat sampai kampung kami jam 4 petang lebih . Haa . Rasa macam baru je lagi mai kampung ni . Banyak juga perubahannya.

Salam nenek dan angkat barang masuk ke rumah . Uhh sangat letih macam seolah-olah aku yang drive . Huhu . Mak sibuk kemas bilik ,  aku tolong abah memasak kat dapur . Ohh letih³ .

Petang-petang sikit hujan yang di iringi guruh pun mai . Tak lama sikit lepas tu pappp! Lampu terpadam . Blackout 1 kampung maaa . Lama juga , sampai malam .

Aku tertidur sampai lah malam , al maklum lah ABC . Sedap juga tidur kat kampung . Malam-malam kuarkan laptop try online . Huhu tak sangka boleh online . Yeay!

وحيده

PELIHARALAH DIRIMU WAHAI WANITA DARI MATA LIAR LELAKI

Apakah Titian Sirat ?

CARA BELI KERETA TANPA PENJAMIN UNTUK INDIVIDU YANG BEKERJA SENDIRI 💡

TAMAN BANDARAYA PULAU PINANG LOKASI RIADAH PALING CANTIK, BERSIH, SELESA DAN BANYAK KEMUDAHAN