PENGALAMAN SERAM SEPANJANG DUDUK DI ASRAMA

Setiap antara kita mesti pernah ada pengalaman tinggal di asrama. Tak kisahlah zaman sekolah ataupun zaman IPT.

Aku percaya setiap antara korang pernah merasa hadap situasi seram, cemas, kena ganggu bagai. Ngehehehehe




Asrama Sekolah Menengah Teknik Kuala Selangor (2007 - 2008)

Form 4 (2007)

Cerita pasal kena ganggu ni la paling aku tak suka. Sebelum masuk SMTKS dulu aku memang taknak masuk hostel sebab abang aku pernah cerita dia kena kacau dengan hantu amoi hahaha.

Usik dia masa dia tdoqq. Tu aku macam fikir panjang jugalah masa dapat tawaran.

Sekali bapak aku marah bila aku kata taknak  masuk teknik sebab takut hantu, Abah kata 'Kau tak pernah jumpa jangan nak takut², kalau pernah jumpa lainlah'.

Adehhh takleh kata apa la. Abah memang suka anak dia masuk hostel, lebih berdisiplin. Nak nak bab ibadah, InsyaAllah terjaga. Hehehe aku terpaksa la masuk. Bantai ajee.

Hari pertama nak tdo berpeluh² oi. Senior² bawa kuar cerita hantu plak, toyol la, hantu bungkus la, hantu locker la. Pale otak la hahahaha.

Memang aku susah nak tdo serius. Dah la penat buat aktiviti orientasi, tak dapat tdo cukup pulak. Alahai. Lama² jadi berani sendiri sebab terpaksa hahahaha. Kalau tak camna nak stay hostel. 

Dengan adanya sahabat² yang baik buat aku semangat terus tinggal kat hostel. Sampailah terjadinya kejadian histeria. Yang kena histeria membe kelas sendiri pulak alahai...

Kesian membe aku tu, banyak kali pengsan. Lepastu tiber ada plak hantu ngamuk masuk dalam badan kakak pengawas asrama depan dorm aku. 

Kenapa kenapa depan dorm aku. Lepastu dah kenapa la jin² ni memang amik kesempatan ke camna, dan² lepas membe aku kena histeria jin lain amik kesempatan plak.

Memang la niat jin ni baik, jin ni marah sorg junior ni tak solat. Siap hantu tu ngamuk suh p amik wuduk lagi. Adudu. Aku dengar wey jelas jeritan bende tu ngamuk.

Lepas tuuuuu ada lagi yang amik kesempatan plakkk, masuk dorm aku buat kacau plak. Mujur la tak berapa seram. Usik² manja ja... Masa ni aku baring standby tdo.

Kedudukan kepala aku kat tengah dorm, kaki julur ke tingkap la. So macam tak nampak pun sapa lalu atas kepala kita kan.

Sekali dengar orang lari laju daaa.. kuat bunyinyee sampai aku & membe aku Ju toleh tengok sama² hahaha. Bunyi lari tu macam ke arah pintu masuk.

Ingatkan kakak dorm aku yg lari. Kot la dia nak tengok dah ok ke keadaan dorm depan. Aku ngan membe aku senyap ja pandang sesama kami.

Esok kat prep petang baru buka cerita, Ju ngan aku lain kelas masa form 4. Bila tau tu gelak sengih ja kami. Nak takut pun tak kesampaian sebab lucu pun ada. 

Form 5 (2008)

Masa ni aku nak tumpang lena sat kat katil membe sbb ngantuk. Dalam dorm masa ni aku ngan dua orang membe tak pergi prep.

Biasanya aku pergi, tapi sebab apa entah malam tu aku tk pegi. Sekali kena tindih haaa.  Takleh gerak langsung.

Bukan takat tu ja, masa kena tindih tu keliling jadi bising bingit suara garau² kuar & keadaan jadi panas bahang. Baca ayat kursi, repeat
وَلَا يَـُٔودُهُۥ حِفْظُهُا  tu banyak kali terus keadaan back to normal.

Itulah akibatnya tak pergi prep malam hahahaha. Membe balik prep tegur muka aku pucat.

Sejak dari tu aku takut kena tindih sampai tiap kali nak tdo mesti aku akan tdo mengiring. Tapi sebabkan takut punya pasal jadi susah nak tdo oii.

Aku dah la masa tu nak SPM, bende ni saja tau hahaha taknak aku skor le tu. Ada lagi pengalaman kawan dorm aku kena histeria. Ini rare sikit ceritanya. Aku buka post lain nanti InsyaAllah.


Gambar Hiasan


Sambung pula pengalaman kena ganggu masa zaman diploma plak. Jeng jeng jeng

Asrama Casa Perindu Lorong Alor Akar Kuantan (IKIP International College) 

Semester 1 (2010)

Masa aku mula masuk hostel ni kami tak tahu pun asrama ni berhantu. Masuk semester 3 tak silap barulah sedar yang hostel ni banyak kisah hantunya hahahhaa.

Paling lucu semester 1 dulu duduk tingkat paling puaka. Tapi tak sedar wey, siap pernah duduk bilik sorang² lagi every weekend.

Tapi pernah ja ada satu kejadian ni membe rumah sebelah lari² kelam kabut minta kawan rumah dia buka pintu cepat².

Masa tu kita kalut la dah kenapa macam tu. Rupa²nya esok dia kata ada bende tenggek kat bahu dia. Dia baru lepas dating ngan bf dia masa tu. Errr menakutkan.

Masa ni just takut sikit sebab aku agak hantu tu datang dari tempat lain 😂

Sampailah satu hari ni giliran aku kena kacau pulak. Masa ni semua budak bilik aku balik rumah masing² sbb dorg org kuantan.

Tinggallah aku ngan membe 2 org ni dorg duk bilik depan. Satu rumah ada dua bilik gitu. Satu malam ni ngah on9 kat laptop, duk la lepak atas lantai dalam bilik.

Sekali boleh pulak dengar bunyi perempuan nangis sayuuu ja. Yang kelakarnya bunyi tu dari arah katil aku (katil aku double decker tingkat atas) TAPI aku g naik atas katil aku tu hahaha.

Patutnya pegilah jumpa membe bilik depan ke, panggil dorg ke. Amendee la aku ni hahahaha

Semester 6 (2012)

Masa sem 6 ni aku duk satu bilik dengan Dira, bff aku dari kolej lama aku UNIKOP. Kami tak sama sem, dia jadi junior aku.

Since aku sem 2 kami duk satu bilik sama² every sem. Sekepala gitewww. Ada satu la kejadian ni aku ingat paling rare sikit hahaha.

Aku masuk toilet nak mandi, sekali dengar orang panggil nama aku kat tingkap toilet. Suara macam membe aku. Padahal kawan aku kat dlm bilik ni.

Nak sedapkan hati, aku buka pintu tanya membe aku, ada panggil aku ke Dira? Padahal terang² suara tu dari luar tingkap toilet nak gak tanya hahaha 😆

Main² ye hantu nii pang kanggg. Aku pun mandi ja dengan hati yang redho selepas diganggu. Maklumlah kita semester akhir masa tu.

Dugaannya hebat sikit. Belum lagi cte kena tindih, paling aku meluat sangat. Tapi memang semua tu pengalaman berharga, buat kita lebih berani, lebih kuat berhadapan dengan situasi diusik dengan makhluk Allah SWT yang satu ni.

Sampai sekarang masih lagi ada kejadian² diganggu walau tak dok asrama dah. Pergilah mana pun, kalau Allah SWT nak uji, tetap kena uji.

Yang penting sabar, dan cakap kat 'bende' tu 'Aku tak kacau kau, kau jangan kacau aku... '

Depa ni kadang nak berkawan, atau tertarik ngan kita kot aku agak la hahaha. Atau mungkin kita ada ganggu kehidupan dorg tanpa kita sedar. 

Semua yang terjadi atas izin Allah SWT.... 

Macam mana dengan korang? Share la pengalaman seram korang hehehehe

Comments

  1. wahh bestnye terkenang zaman dok asrama saya dulu...tq sharing...

    ReplyDelete

Post a Comment

Hablumminallah Wa Hablumminnas 🌹

P O P U L A R

KELEBIHAN KALIMAH LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH

BAHAYA NAFSU LELAKI 🔥

KELEBIHAN DAN KEKURANGAN TINGGAL DI KONDOMINIUM

PELIHARALAH DIRIMU WAHAI WANITA DARI MATA LIAR LELAKI

KOLEKSI AYAT-AYAT UCAPAN HARI RAYA AIDILFITRI

PINJAMAN PENDIDIKAN MARA PTPTN YAYASAN NEGERI DAN LAIN²

CARA SETTING GAMBAR SELFIE UBAH KEPADA POSISI BUKAN CERMIN 💡

CARA BELI KERETA TANPA PENJAMIN UNTUK INDIVIDU YANG BEKERJA SENDIRI 💡

SUKAN TARIK TALI YANG MENYERONOKKAN