MIMPI JALAN KAKI KE AIRPORT

Mimpi suasana bersama kawan² sekolah. Kawan² sekolah 19 campur kawan teknik. Ni kelakar boleh plak bergabung. Di awal mimpi, aku kalut cari bilik mandi yang bersih untuk sucikan diri. Semua bilik mandi nampak old school. Tercari² mana yang okk di mata aku.

Sebelum jumpa bilik air ada juga aku terpergi kawasan yang nampak scary. Contohnya bilik kosong yang nampak buruk seram dan tandas kotor terbiar. Cepat² aku blah. Masa tu situasinya dah la aku sorang². Malang betul. Mana entah pergi semua orang. 

Rasanya sebelum ni pernah juga mimpi macam ni, mimpi ala² macam ni. Mencari² bilik mandi dalam bangunan asrama. Naik turun tingkat, macam seolah² dalam mimpi tu aku nak elak masuk tandas / bilik air yang scary. Maybe sebab aku seorang penakut dan insecure hahaha. 

Balik cerita mimpi

Dah jumpa dan masuk satu bilik air ni ok, lepastu terlupa ambil sesuatu (tak ingat apa). Lepastu nak masuk bilik air yang tadi tu hilang dah hahahaha. Mimpi macam tu la kejap ada kejap hilang. Sekali aku tengok kawan aku baru lepas keluar dari bilik mandinya, aku apa lagi masuk la. Sambil tu tengok keadaan bilik air tu okkkk boleh la. Masa ni la tetiba muncul beberapa manusia hahaha. 

Lepas habis mandi tetiba sekeliling tukar jadi tempat yang sangat menarik. Macam ada kat sebuah villa kayu yang moden ada atas bukit dekat dengan tasik, pemandangan yang sangat indah sekelilingnya. Sampai aku kalut snap picture banyak², aku ajak kawan² aku snap picture gak. Kononnya nak check out dah tu kalut hahaha. 

"Wey korang, baik korang tangkap gambar banyak² buat kenangan, cepat kita nak keluar dah ni..."

Masa ni kan kononnya kami ni stay kejap kat tempat ni untuk bersiap nak bertolak pergi luar negara. Hahaha kelakar la mimpi ni. Lepas dah habis kemas semua, kami keluar... Tahu tak apa next? Kami kena jalan kaki ke airport. Budak lelaki dari arah lain pun join jalan kaki sekali.


Gambar Hiasan
 

Semua seronok nak naik flight even kena jalan kaki ke airport. Tapi tu la nak ke luar negara mana pun aku tak tahu. Main jalan yakin ja bawa beg bagai. Dalam mimpi alam sekolah kali ni sama juga mesti ada babak aku malu² dengan budak lelaki, elak² nak lalu depan budak lelaki.

Itu saja yang mampu aku ingat...

وحيده

Follow us on Pasemboqtempe Channel
https://www.youtube.com/user/satu0111

Comments

  1. huihhh...susah jugak kalau mimpi jadi kenyataan. dah la awal seram, lepas tu lagi seram kena jalan kaki pulak...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha entahlah mimpi salu pelik² ja. Dari dulu sampai skrg.

      Delete

Post a Comment

Hablumminallah Wa Hablumminnas 🌹

P O P U L A R

KELEBIHAN KALIMAH LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH

BAHAYA NAFSU LELAKI 🔥

KELEBIHAN DAN KEKURANGAN TINGGAL DI KONDOMINIUM

PELIHARALAH DIRIMU WAHAI WANITA DARI MATA LIAR LELAKI

PENGALAMAN SERAM SEPANJANG DUDUK DI ASRAMA

KOLEKSI AYAT-AYAT UCAPAN HARI RAYA AIDILFITRI

CARA BELI KERETA TANPA PENJAMIN UNTUK INDIVIDU YANG BEKERJA SENDIRI 💡

SUKAN TARIK TALI YANG MENYERONOKKAN

BANYAK BERCAKAP BANYAK KELEMAHAN

WAHAI WANITA DIRIMU BUKAN UNTUK TONTONAN