AYAM PANGGANG AYAMAS MENGGAMIT MEMORI

Dari zaman kanak-kanak lagi memang dah kenal dengan keenakan ayam panggang Ayamas ni. Tiap kali balik berbelanja dengan keluarga sekitar Seksyen 18 Shah Alam mesti akan bau ayam panggang Kedai Ayamas.

Abah suka pergi Pasaraya Giant, sebab dekat sikit dengan rumah. Aku rasa masa tu Pasaraya Giant ja paling dekat, paling banyak pilihan.

Situ jugalah kami anak beranak potong rambut, beli kek ulangtahun kelahiran, beli cd, beli baju sekolah, beli kasut, beli pakaian harian.

Betul² menggamit memori la senang kata, sekarang umur aku pun nak mencecah 27 tahun. Perggh cepat masa berlalu.

Abah aku memang pandai belanja anak² makanan yang sedap. Citarasa tu memang orang kata tepat dan jitu la.

Termasuklah belanja kami sekeluarga makan ayam panggang made by Ayamas. Perghh best makan dengan nasi putih saja pun dah sodapp.

Janji dapat cicah dengan sos cili original dari dorang. Abah bungkus seekor potong siap bawa balik kami kekah ramai².

Paling aku tak lupa, dari Shah Alam abah beli ayam panggang ni siap², pastu mak masak bekal nasi n lauk sikit buat bekalan makan kami semua bila dah sampai Kulim Kedah.

Ha ni zaman masa hantar kakak la kt MRSM PDRM Kulim Kedah. Aku ingat lagi, abah bawa kami p air terjun ala ala macam berkelah.

Kami enam orang adik beradik tau. Ya Allah ramainya anak mak abah naik satu kereta semua hantar kakak. Hikhik. Hebat mak dengan abah.

Bab urus mengurus depa laki bini memang tiptop, bayangkan satu kereta tu boleh muat semua kami adik beradik, masa tu yang bongsu baby lagi hikhik.

Atas pangkuan mak aja. Tapi tu la aku salute kat abah, dia saja kerja, mak stay rumah jadi suri rumah.

Sekarang tiga orang anak abah dah kahwin, yang aku ni duk jauh kat Penang. Masa awal kahwin aku excited bila nampak Kedai Ayamas tepi jalanraya kat area Sg Nibong.

Aku rindu sebenarnya, Allah saja faham rindu sorg anak perempuan yang dah kahwin ni. Pulaknya aku ni kuat mengimbas kenangan lalu.

Macam aku tengah menaip sekarang ni flashback laju la kisah zaman kanak-kanak. Syukur dapat suami yang memahami, apa kita minta dia usaha bawakan kita.

Suami aku pon sama la juga ngan aku. Ada juga kenangan dengan Ayamas ni bersama arwah Abahnya, fil aku. Seronok kan ibu bapa bawa makan sedap-sedap ngehehe...






Dan bila makan ja ayam panggang Ayamas ni cicah sos, maka terimbau kenangan manis bersama mak dan abah juga adik beradik yang aku sayangi. Sayang korang semua selamanya 💋

وحيده

Follow us on Pasemboqtempe Channel
https://www.youtube.com/user/satu0111

Comments

  1. Heya are using Wordpress for your blog platform? I'm new to the blog world but
    I'm trying to get started and set up my own. Do you require any coding knowledge to make your own blog?
    Any help would be greatly appreciated!

    ReplyDelete

Post a Comment

Hablumminallah Wa Hablumminnas 🌹

P O P U L A R

KELEBIHAN KALIMAH LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH

KOLEKSI AYAT-AYAT UCAPAN HARI RAYA AIDILFITRI

BAHAYA NAFSU LELAKI 🔥

KELEBIHAN DAN KEKURANGAN TINGGAL DI KONDOMINIUM

CARA BELI KERETA TANPA PENJAMIN UNTUK INDIVIDU YANG BEKERJA SENDIRI 💡

PINJAMAN PENDIDIKAN MARA PTPTN YAYASAN NEGERI DAN LAIN²

JOE CAFE RELAU PULAU PINANG

Peristiwa Memali Antara Bukti Kerajaan Malaysia Kejam! (SIRI I)

WAHAI WANITA DIRIMU BUKAN UNTUK TONTONAN

Nyahkan Jerawat Dengan Topeng Oat