SEMESTER AKHIR 5.0

Kelmarin dan tulat tiba-tiba JBA Kuantan tutup air mengejut. Tapi perkara ni bukan sekali pernah jadi sepanjang aku duduk belajar kat Kuantan yang aku "SAYANG" ni. Huhu. Memang setiap sem JBA akan buat macam ni. Cuma nasib sem 6 ni agak malang sikit sebab berlaku masa kami tengah FINAL EXAM. Nasib baiklah JBA Kuantan takde FB, kalau tak haaa...




Actually apa yang jadi sem ni sama dengan masa aku sem 3. Memang iman aku tergugat dan kesabaran pun agak tipis. Dan tak dinafikan TAKDE LANGSUNG. Hahaha. Air mula takde masa Jumaat lepas, kesian Dira air sikit ja untuk dia nak sucikan diri pagi Sabtu tu. Dia ada paper Analisis Struktur pagi tu. Lepas tu aku ingatkan air boleh ada balik, kami fikir sehari ja ada problem. Rupa-rupanya berlanjutan.

Ahad esoknya aku ada paper Kejuruteraan Alam Sekitar. Siang tu dengar cerita banyak kawasan yang dah ada air balik. Aku pun buat muka gembira dan bahagia. Tetiba dapat dengar air kat area Alor Akar takde lagi. Semua kedai tutup area Alor Akar. LOL. Kesian-kesian. Si Ac & Min dah siap sedia dah nak beli makanan kat area Jalan Beserah sana. Aku pula rasa kenyang lagi. Otak aku terus serabut memikir camna nasib aku esok ni.

Aku tak join pun Min & Ac g beli makanan, memang takut tak cukup masa aku nak study. Hii. Study last minit (padan padan padan) lagipun aku tak lapar pun. Petang tadi baru ja makan nasi lauk ayam kurma. Kenyang kenyang. Tapi aku agak rasa tak selesa sebab tak mandi lagi. Nak angkut air emm boleh memang boleh tapi pk masa. Huhuhu.

Tiba-tiba Mira datang bilik aku bersama-sama dengan Bum, Bum asalnya nak mandi kat umah sewa dia sendiri tapi terpaksa patah balik & pergi mandi kat umah sewa Mira. Bawa moto Mira. Tup tup tup cte pasal air takde & Ac Min g beli makanan. Dorg offer aku & Dira bawa moto kalau nak g mandi atau g beli makanan. Wow! Menarik. Tapi aku pk juga masa aku. Dira ajak, aku pun pk takpelah aku try.

Actually lama dah aku tak bawa moto. Last tahun 2010 tak silap. Aku balik umah pun kalau nak ke mana-mana aku suruh adik-adik bujang aku ja bawakan. Hahaha. Pemalas. Secara jujur :P Dah makin tua, jiwa merempit pun makin pudar. Sekali lagi aku buat perkara yang aku tak pernah buat sepanjang aku study hampir 3 tahun kat Kuantan ni, aku BAWA MOTO. Hahahaha.

Masa bawa moto ego kepunyaan Mira memang aku rasa kekok. Huhu. Tapi selamatlah pernah juga bawa moto ego kat kampung dulu. Masa bawa & bonceng Dira ok ja, tiba-tiba aku kalut jap cari manalah signal. Hahaha. Ngah bawa aku terpaksa berhenti depan umah orang. Minta tolong Dira carikan juga. Oh akhirnya jumpa. Fuhh selamat. Teruskan perjalanan dan selamat sampai di rumah sewa Mira & adik junior lain merangkap kawan-kawan Dira.

Ingatkan nak g Pantai Selamat ja untuk beli air mineral. Tiba-tiba Dira rasa lapar dia ajak mam MCD. Dia kata dia nak belanja, aku ok ja. So kenalah g TC aka Teluk Chempedak. Tu je MCD paling dekat. Sampai-sampai cari parking. Oh agak lama juga aku tak g TC. Maybe masa ni juga lah last aku g TC. Last sem :P Dah setel park moto, then kami terus berjalan ke arah MCD! Pelik aku ramai orang. Rupa-rupanya ari sabtu da... Masa tu juga aku baru ingat ari sabtu. Tengoklah suasana exam budak-budak mesti senang lupa hari dari tarikh. Huhu.

Otak aku masa ni berangan, kan best aku bleh stay sini lama-lama. Kalau takde paper esok ni lama dah aku lepak TC ni. Rindu aku suasana tenang angin tepi pantai macam TC ni. Aku dulu memang suka nak belajar kat Kuantan sebab dekat ngan pantai & laut dan 1st time aku jejak & terpandang TC ni aku dah jatuh cinta ngan kecantikan  TC ni. Cantik airnya biru. Almaklum lah laut china selatan kan. Warna air biru laut. Cuma kekurangan TC ni biasalah orang dating-dating, semak! LOL.

Dah setel membeli kami singgah beli 3 botol besar air mineral pula kat 1 kedai ni, then kami pulanglah dengan otak yang tak bape nak tenteram. Sebabnya aku ngah pk ni camnelah nak angkut barang-barang ni semua. Yela mooto ego ni manalah ada bakul macam moto-moto lain. Last-last mcd aku masukkan dalam beg. Air mcd Dira masukkan dalam beg dia. Redho sangat-sangat masa ni, hopefully tak basah. Sudahlah dia kena pegang beg aku, tambah pula ada 3 botol air besar dalam satu plastik.

Dengan lafaz bismillah aku bawa lah moto, paling benci aku banyak keta. Masa ni lawak, sebab aku ni nak try-try ikut jalan dekat balik ke hostel sekali jauh juga daa. Melilau sampai ke jalan besar kakakaka. Terikut jalan menuju JUPEM Kuantan. Huhu. Selamat jumpa juga jalan pulang. Perghh best juga naik moto area Kuantan. Sejuk oooo malam-malam. Bawa laju-laju pula rasa macam nak ulang ja bawa moto.

Akhirnya kami selamat sampai hostel, yang sedihnya air milo tumpah sikit kat beg Dira. Kesian Dira duk belakang sebenarnya lagi susah. Nak kena stay diri dari terjatuh & nak bawa barang lagi. Alhamdulillah takda apa-apa yang buruk jadi. Ni lah antara kenangan last sem aku kat sini. Aku akan ingat sampai bila-bila. Sampai bilik, tukar baju rehat-rehat then terkam makanan yang dibeli. Lapar dah mai. Then lepas mamam aku teruskan perjuangan study untuk paper esok... 3 & 4 November yang mencabar.




4 November antara hari TENSION aku. SEDIH & macam-macam. Biar aku simpan. Mungkin Allah nak uji, mudah-mudahan ada hikmah di sebalik semua ni.

وحيده

Follow us on Pasemboqtempe Channel
https://www.youtube.com/user/satu0111

Comments

P O P U L A R

KELEBIHAN KALIMAH LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH

BAHAYA NAFSU LELAKI 🔥

KELEBIHAN DAN KEKURANGAN TINGGAL DI KONDOMINIUM

PELIHARALAH DIRIMU WAHAI WANITA DARI MATA LIAR LELAKI

PENGALAMAN SERAM SEPANJANG DUDUK DI ASRAMA

KOLEKSI AYAT-AYAT UCAPAN HARI RAYA AIDILFITRI

CARA SETTING GAMBAR SELFIE UBAH KEPADA POSISI BUKAN CERMIN 💡

CARA BELI KERETA TANPA PENJAMIN UNTUK INDIVIDU YANG BEKERJA SENDIRI 💡

SUKAN TARIK TALI YANG MENYERONOKKAN

BANYAK BERCAKAP BANYAK KELEMAHAN