KENANGAN 10 MUHARRAM

Dah berapa tahun entah aku tak berpeluang tunaikan ibadah puasa 10 Muharram, kali ni alhamdulillah berpeluang.

Seingat aku, last aku puasa Hari 'Asyuraa ni masa aku tingkatan 5 tahun 2008 bersamaan 10 Muharram 1430H. Tak silap aku :))

Sebenarnya itulah tahun pertama aku lakukan ibadah puasa sunat tu. Masa tu aku baru berhijrah ke arah kebaikan. Memang banyak kenangan.

Mungkin Allah nak uji aku juga masa tu sebab first aku jalankan ibadah tu jatuh pada tarikh aktiviti Explorace paling mencabar sepanjang aku join mana-mana kem.

Aku join Kem Kepimpinan, tu pun sebab membe dorm aku petik nama aku untuk Kem under Imam. Kiranya latih diri jadi Imam gitu. 

Semua tu kenangan manis bagi aku. Aku tak keseorangan berpuasa sunat Hari 'Asyuraa masa tu. Fatimah kenalan aku pun puasa juga dan beberapa budak lelaki. Syukur ada peneman.

Kalau tak mesti orang pelik kenapa lah aku sorang makan asing & lambat join program malam tu. Ha! Terimbas laju semua tu dalam kepala aku sekarang. Nak nangis pun ada.

Aku rindu aku yang dulu. Fullstop! :'(



وحيده

Follow us on Pasemboqtempe Channel
https://www.youtube.com/user/satu0111

Comments

P O P U L A R

For Sale 🔥 Hot Unit Level 22 & Fully Furnished One Foresta Condominium Bayan Lepas Penang

KENANGAN MANIS SERTAI PERARAKAN SAMBUTAN KEMERDEKAAN KE-48 TAHUN 2005 PUTRAJAYA MALAYSIA

Sayang... Nanti Cari Lelaki Lain 😌

For Sale Well Maintained Near Sea View 🌊🏝️ Double Storey Terrace Taman Batu Bukit Teluk Kumbar Penang

Land For Sale Geran Individu Sesuai Dirikan Rumah Balik Pulau Penang 🔥👏🏻🤩

Suami Faham Agama

NASI GORENG CILIPADI MENGIMBAU ZAMAN SEKOLAH TEKNIK

MENGUATKAN AKAR RAMBUT

NASI CAMPUR MURAH & SEDAP DI FOOD COURT TESCO EXTRA SUNGAI DUA GELUGOR PULAU PINANG

PELIHARA KELUARGAMU