Cepatlah Akhir Tahun

Um cepatlah masa. Hik3. Suka hati je kan. Nganga. Dalam kepala banyaknya perancangan. Poyo je kau ni wahidah. Hahaha. Takpelah, hidup ni kena gak merancang-rancang. InsyaAllah kalau kita dah usaha, doa & akhir sekali tawakkal pada Allah, kita takkan kecewa dengan apa yang kita rancangkan. Semoga Allah mengizinkan. Yakinlah Allah sentiasa dan pasti akan beri yang terbaik untuk diri kita semua.

Bila baru lagi dengan dunia bekerja ni, memanglah banyak dugaannya. Tapi syukur setakat ni masih boleh dikawal. Selain tu, macam-macam lagi la syaitan duk hasut suruh beli tu, beli ni. Hahaha. Nak menghasut kita supaya membazir. Ya Allah minta dijauhkan semua  perkara sia-sia. Sentiasa nak pertahankan kehidupan yang bersederhana. InsyaAllah.

Hidup ni cuma NAK atau TAKNAK ja. Semua boleh pilih, nak kehidupan yang baik atau yang buruk. Nak kehidupan yang menyenangkan atau menyusahkan. Pilihan di tangan sendiri. Hee. Kuatkan iman, fikirkan manfaat dan keburukan yang bakal kita terima selepas kita pilih perkara tu. Kita semua boleh bayangkan sendiri. Thats all :)


Mohon doa semua, moga dipercepatkan aku & dia bersatu menjadi yang halal :D



Comments

P O P U L A R

KELEBIHAN KALIMAH LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH

BAHAYA NAFSU LELAKI 🔥

KELEBIHAN DAN KEKURANGAN TINGGAL DI KONDOMINIUM

KOLEKSI AYAT-AYAT UCAPAN HARI RAYA AIDILFITRI

PELIHARALAH DIRIMU WAHAI WANITA DARI MATA LIAR LELAKI

PINJAMAN PENDIDIKAN MARA PTPTN YAYASAN NEGERI DAN LAIN²

PENGALAMAN SERAM SEPANJANG DUDUK DI ASRAMA

CARA SETTING GAMBAR SELFIE UBAH KEPADA POSISI BUKAN CERMIN 💡

CARA BELI KERETA TANPA PENJAMIN UNTUK INDIVIDU YANG BEKERJA SENDIRI 💡

SUKAN TARIK TALI YANG MENYERONOKKAN