Susah Sangat Ke?




 "Tak suka dengan undang-undang kerajaan Malaysia, kau boleh keluar dari Malaysia ni. Dasar tak reti bersyukur dengan apa yang kerajaan dah bagi."(Syukur..Alhamdulillah..)

Cara jawab : Tak suka dengan hukum hakam kerajaan Allah, kau keluar dari planet ni. Ini Allah punya. Semua Allah punya. Dasar tak reti bersyukur!


Credit - Jkkk Fan Club

_ _ _ _ _ _


Dan aku ingin menambah pada yang masih tidak sedar, terutama remaja atau dewasa atau yang sudah berusia. Jangan dikejar kerjaya, kejayaan duniawi atau hiburan sahaja. Ingat apa tujuan hidup kita di dunia yang SEMENTARA ini. Buanglah pemikiran TAK SUKA PADA POLITIK atau TIDAK MAHU MENCAMPURI POLITIK.


Bagi yang kurang memahami ajaran Islam, mungkin sentiasa menjauhkan diri dari tanggungjawab sebagai rakyat di negara sendiri. Apatah lagi negara Islam.

Membenci politik yang terang-terang sebahagian dari syarat perlaksanaan negara Islam. Boleh buka & baca semula erti politik dalam buku PAI.

Jika politik sekarang banyak kesalahan dan kelemahannya, kenapa tidak kita bantu memperbetulkannya. Walau sedikit, tapi jika kita bersatu InsyaAllah kita kembali maju.

Kembali maju dengan berpandukan Al Quran dan Sunnah. Setiap apa yang Allah tetapkan tiada satu pun akan mensia-siakan kehidupan kita :)

Bukan bercakap sesuka hati
Tetapi Allah dah tetapkan ini
Jangan ada rasa sangsi
Kelak dosa yang sentiasa mengiringi

 

Comments

P O P U L A R

KELEBIHAN KALIMAH LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH

BAHAYA NAFSU LELAKI 🔥

KELEBIHAN DAN KEKURANGAN TINGGAL DI KONDOMINIUM

PENGALAMAN SERAM SEPANJANG DUDUK DI ASRAMA

KOLEKSI AYAT-AYAT UCAPAN HARI RAYA AIDILFITRI

PINJAMAN PENDIDIKAN MARA PTPTN YAYASAN NEGERI DAN LAIN²

CARA BELI KERETA TANPA PENJAMIN UNTUK INDIVIDU YANG BEKERJA SENDIRI 💡

PELIHARALAH DIRIMU WAHAI WANITA DARI MATA LIAR LELAKI

SUKAN TARIK TALI YANG MENYERONOKKAN

HIGHWAY PALING SUNYI DAN GELAP