BIAR BETUL ADA DI LUAR NEGARA CUMA SETENGAH JAM

Tajuk nak gempak je ek? Hikhikhik. Saja ja, jangan marah dong. Kang kena jual. Hee.

Sebenarnya percutian pulang ke kampung kelahiran aku masa hujung May 2012 yang lalu buat aku berkesempatan melangkah ke 'luar negara' bersama Abah & Wanema adik aku. Cadangnya nak follow jiran kampung mak, tapi Abah lewat sangat. 

Last-last kami la p tibai g sama-sama ngan Abah. Mak jual mahal. Hahahaha. Jejalanlah kami 3 beranak. Abah pandu kereta perodua Kelisa yang uncle ktorg pinjamkan.

Kampung Tebedu Serian Sarawak ni memang dekat dengan sempadan Kalimantan Indonesia. Ye kot. Entah. Tak sure. Yang penting memang dekat dengan sempadan.

Salunya peniaga dari Indonesia akan datang ke kampung untuk meniaga. Biasanya kain batik dan pakaian. Ingat lagi masa aku kecil-kecil dulu, mak ada belikan aku baju dan seluar dari peniaga dari sana.

Wujud lagi ooo sekarang. Masih muat lagi. Aku kan terbantut. Ngahahaha. Apa-apa pun kain batik lah paling best beli. Kain batik depa kan cantik-cantik dan berkualiti.

Paling murah kalau dapat tawar menawar dengan dorg. RM8 sehelai. Ha gitu. Dengan bantuan sorang hamba Allah ni yang datang tiba-tiba meng'offer' diri kami selamat masuk ke Indonesia. Hahaha. Perkara ni biasa, hik3. Not bad la. Aku kalau banyak duit mesti dah borong dah macam-macam.

Yang dapat memborong abah jela. Abah ada tanya nak beli apa, tapi aku malu-malu meow la. Haha. Kain batik pun dah cukup. Ok sebelum korang bosan aku bebel meh aku kongsi picture-picture. Aku sempat snap lepas setel shopping . Hee :D








Ajet comel hahahaha

وحيده

Follow us on Pasemboqtempe Channel
https://www.youtube.com/user/satu0111

Comments

P O P U L A R

BAHAYA NAFSU LELAKI 🔥

KELEBIHAN KALIMAH LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH

KELEBIHAN DAN KEKURANGAN TINGGAL DI KONDOMINIUM

KOLEKSI AYAT-AYAT UCAPAN HARI RAYA AIDILFITRI

PELIHARALAH DIRIMU WAHAI WANITA DARI MATA LIAR LELAKI

PENGALAMAN SERAM SEPANJANG DUDUK DI ASRAMA

CARA BELI KERETA TANPA PENJAMIN UNTUK INDIVIDU YANG BEKERJA SENDIRI 💡

SUKAN TARIK TALI YANG MENYERONOKKAN

PINJAMAN PENDIDIKAN MARA PTPTN YAYASAN NEGERI DAN LAIN²

BENCI DOSA BUKAN PENDOSA