Nuremy Ramli Bertudung Selepas Mimpi Arwah Bapa

Assalam.

Minggu lepas aku baru je tengok movie Hanya Aku Cinta Kau Seorang. Sahabat aku kata kakak hero tu dah bertudung. Alhamdulillah. Makin ramai artis wanita sekarang dah berubah ke arah kebaikan. Search punya search sebab nak tahu apa yang membuatkan kakak cute tu nak bertudung, akhirnya jumpa dah. Apa yang berlaku kita ambil jadikan pengajaran. Terutamanya wanita di luar sana. Perintah Allah adalah untuk kebaikan kita semua. Tak pernah sesekali pun sia-sia. Percayalah. 

Bulan Ramadhan yang mulia ni moh la kita berubah sikit demi sikit. Aku teringat Ramadhan 2007 la aku berubah tutup aurat dengan sempurna. Alhamdulillah. Hidayah jangan tunggu ia tiba, usaha sentiasalah kepada Allah dengan berdoa. Semoga hati kita terbuka untuk ikut segala perintah Allah dan meninggalkan segala larangan-Nya. InsyaAllah. Ok jom baca selanjutnya kisah penghijrahan Nuremy Ramli.

Mengikut apa yang diceritakan Nuremy, mimpi Nuremy berjumpa arwah bapanya adalah antara punca mengapa Nuremy mengambil keputusan untuk bertudung.

“Saya bermimpi bertemu arwah ayah saya beberapa kali cuma yang peliknya, arwah ayah tak tersenyum bila melihat saya. Ini membuatkan saya tertanya-tanya apa maksud mimpi tersebut. Saya tak nafikan memang saya ada rasa serba tak kena, sehinggalah saya membuat keputusan untuk bertudung, alhamdulillah, saya berasa lebih tenang dan selesa,”





Comments

P O P U L A R

BAHAYA NAFSU LELAKI 🔥

KELEBIHAN KALIMAH LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH

KELEBIHAN DAN KEKURANGAN TINGGAL DI KONDOMINIUM

PELIHARALAH DIRIMU WAHAI WANITA DARI MATA LIAR LELAKI

KOLEKSI AYAT-AYAT UCAPAN HARI RAYA AIDILFITRI

PENGALAMAN SERAM SEPANJANG DUDUK DI ASRAMA

CARA SETTING GAMBAR SELFIE UBAH KEPADA POSISI BUKAN CERMIN 💡

CARA BELI KERETA TANPA PENJAMIN UNTUK INDIVIDU YANG BEKERJA SENDIRI 💡

SUKAN TARIK TALI YANG MENYERONOKKAN

BANYAK BERCAKAP BANYAK KELEMAHAN