MERINDUI RAMADHAN YANG LALU

24 Ramadhan 1433H

Subuh yang dingin. Setelah membersihkan diri, duduk di depan lappy. Online sikit sementara tunggu azan berkumandang.

Orang baca lah quran ke mathurat ke, ni dia online. Hee. Ala awak, saya manusia yang lemah ada kureng-kureng juga. Hihi.

Best juga sebenarnya main-main kata dengan diri sendiri. Fuhh dari kul 2 pagi tadi hujan turun, mana lah tak sejuk.

Tapi aku suka sangat-sangat hujan. Rasa tenang, walaupun ada bunyi guruh-guruh. Hee. Tumbuh-tumbuhan mesti seronok bermandi dengan air.

Sambil mendengar alunan lagu nasyid pilihan hati, alhamdulillah dapat rasa seperti ini. Aku sebenarnya rindu ramadhan yang lepas-lepas.

Ramadhan masa 2 tahun aku ada kat skola teknik. Nikmat sangat dapat terawih. Ye. Dari awal ramadhan yang lalu aku masih tak berkesempatan untuk mengerjakan ibadah sunat terawih.

Harap tahun depan sempat aku bertemu dengan Ramadhan lagi. InsyaAllah. Mudah-mudahan. Waktu subuh hampir tiba.

Terima kasih kerana mengingatkan hamba-Mu yang lemah ini sekali lagi. Moga hidayah sentiasa masuk ke dalam diri ini. Untuk aku merasai kemanisan iman itu lagi. Merasai cinta-Mu yang mendalam itu. Aaminn InsyaAllah.


Aamiin Ya Rabbal'alamin

وحيده

Follow us on Pasemboqtempe Channel
https://www.youtube.com/user/satu0111

Comments

P O P U L A R

BAHAYA NAFSU LELAKI 🔥

KELEBIHAN KALIMAH LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH

KELEBIHAN DAN KEKURANGAN TINGGAL DI KONDOMINIUM

PELIHARALAH DIRIMU WAHAI WANITA DARI MATA LIAR LELAKI

KOLEKSI AYAT-AYAT UCAPAN HARI RAYA AIDILFITRI

PENGALAMAN SERAM SEPANJANG DUDUK DI ASRAMA

CARA SETTING GAMBAR SELFIE UBAH KEPADA POSISI BUKAN CERMIN 💡

CARA BELI KERETA TANPA PENJAMIN UNTUK INDIVIDU YANG BEKERJA SENDIRI 💡

SUKAN TARIK TALI YANG MENYERONOKKAN

BANYAK BERCAKAP BANYAK KELEMAHAN