MEMORI BERSAMA ABAH DAN KERETA PERONDA

Last naik kereta peronda abah bawa, masa PRU 12 tahun 2008.  Abah amik juga kat sekolah teknik masa tu walaupun hari tu dia bertugas.

Ngan geng aku sekali follow, tapi dorg tumpang sampai stesen bas Batang Berjuntai jela. Datang amik, hantarkan.

Dari zaman sekolah, sekolah teknik, zaman unikop, zaman diploma 3 4 kali, zaman kerja juga. Abah memang terbaik lah.

Tu yang salu cium² pipi Abah. Naik rimas Abah. Nganganga. Walau umur dah 22 Tahun. But still nak manja dengan Abah.

Sebab aku takut satu saat nanti aku menyesal tak dapat luangkan masa banyak² dengan Abah.
Oh Abah ! Abah is the best Abah in the world !

Jasa abah takkan dilupakan sampai bila². Dan tahun ni Abah bawa aku sekali lagi naik keta peronda polis. Buatkan aku teringat zaman aku kecik2 dulu.

Abah tahu kami adik beradik teringin naik keta besar, Pajero Polis tu. Ingat sangat². Abah bawa pusing Kuarters. Terima kasih Abah. Sayang Abah sampai bila².


 Keta kakak problem, so Abah hantar kami balik rumah. Aku pun merepek la kata "Abah, abah tak payahlah balik balai. Meh balik rumah terus boleh rehat² hahaha." Hee sempat bergurau. Sebenarnya dalam diam berat nak lepaskan Abah pegi kerja


Terpaksa akur. Abah teruskan bertugas...


Comments

P O P U L A R

BAHAYA NAFSU LELAKI 🔥

KELEBIHAN KALIMAH LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH

KELEBIHAN DAN KEKURANGAN TINGGAL DI KONDOMINIUM

PELIHARALAH DIRIMU WAHAI WANITA DARI MATA LIAR LELAKI

KOLEKSI AYAT-AYAT UCAPAN HARI RAYA AIDILFITRI

PENGALAMAN SERAM SEPANJANG DUDUK DI ASRAMA

CARA SETTING GAMBAR SELFIE UBAH KEPADA POSISI BUKAN CERMIN 💡

CARA BELI KERETA TANPA PENJAMIN UNTUK INDIVIDU YANG BEKERJA SENDIRI 💡

SUKAN TARIK TALI YANG MENYERONOKKAN

BANYAK BERCAKAP BANYAK KELEMAHAN