MEMORI BERSAMA ABAH DAN KERETA PERONDA

Last naik kereta peronda abah bawa, masa PRU 12 tahun 2008.  Abah amik juga kat sekolah teknik masa tu walaupun hari tu dia bertugas.

Ngan geng aku sekali follow, tapi dorg tumpang sampai stesen bas Batang Berjuntai jela. Datang amik, hantarkan.

Dari zaman sekolah, sekolah teknik, zaman unikop, zaman diploma 3 4 kali, zaman kerja juga. Abah memang terbaik lah.

Tu yang salu cium² pipi Abah. Naik rimas Abah. Nganganga. Walau umur dah 22 Tahun. But still nak manja dengan Abah.

Sebab aku takut satu saat nanti aku menyesal tak dapat luangkan masa banyak² dengan Abah.
Oh Abah ! Abah is the best Abah in the world !

Jasa abah takkan dilupakan sampai bila². Dan tahun ni Abah bawa aku sekali lagi naik keta peronda polis. Buatkan aku teringat zaman aku kecik2 dulu.

Abah tahu kami adik beradik teringin naik keta besar, Pajero Polis tu. Ingat sangat². Abah bawa pusing Kuarters. Terima kasih Abah. Sayang Abah sampai bila².


 Keta kakak problem, so Abah hantar kami balik rumah. Aku pun merepek la kata "Abah, abah tak payahlah balik balai. Meh balik rumah terus boleh rehat² hahaha." Hee sempat bergurau. Sebenarnya dalam diam berat nak lepaskan Abah pegi kerja


Terpaksa akur. Abah teruskan bertugas...


Comments

P O P U L A R

For Sale 🔥 Hot Unit Level 22 & Fully Furnished One Foresta Condominium Bayan Lepas Penang

KENANGAN MANIS SERTAI PERARAKAN SAMBUTAN KEMERDEKAAN KE-48 TAHUN 2005 PUTRAJAYA MALAYSIA

Sayang... Nanti Cari Lelaki Lain 😌

For Sale Well Maintained Near Sea View 🌊🏝️ Double Storey Terrace Taman Batu Bukit Teluk Kumbar Penang

Land For Sale Geran Individu Sesuai Dirikan Rumah Balik Pulau Penang 🔥👏🏻🤩

Suami Faham Agama

NASI GORENG CILIPADI MENGIMBAU ZAMAN SEKOLAH TEKNIK

MENGUATKAN AKAR RAMBUT

NASI CAMPUR MURAH & SEDAP DI FOOD COURT TESCO EXTRA SUNGAI DUA GELUGOR PULAU PINANG

PELIHARA KELUARGAMU