Hak Masing-Masing

Kenapa manusia perlu mempersoalkan pilihan seseorang. Just go jela ngan pilihan korg, ignore ja apa yang aku nak post kat wall FB aku tu. Tak suka atau tak selesa remove ja aku dari friends korg. Aku pun tak rugi apa-apa. Come on la, hidup tu janganlah asyik fikir negatif thing ja. Setiap manusia ada hak bersuara, ada hak memilih, ada hak menyebarkan kebenaran dan kalau korg tak suka apa hak korg nak marah-marah.

Rileks sudah kan. Hidup jangan sempit sangat pemikiran tu sampai nak menidak kan perkara yang terang lagi bersuluh depan mata. Kesian sangatlah. Kalau kat internet macam laman sosial ni manusia bebas bersuara, asal tak melampaui batas sudah.

Macamlah apa aku post tu teruk gila, macam la aku post video LUCAH, macam la aku dedah aurat manusia lain, macam la aku buat DOSA yang korg nak persoal-persoal. Ikutlah kalau siapa nak terasa. Jangan renggangkan hubungan hanya sebab kita bercanggah pendapat.

Ignore jela apa yang aku luahkan kat sini. Hopefully dorg tahu AKU TAK SUKA orang yang suka PERSOALKAN pilihan aku. Sila hormat ok. Kita semua dah besar, pandai-pandailah fikir. Hidup jangan reti salahkan tanpa rujuk pada sebelah pihak. Sangat berkias. Ye memang pun. Sila tahu ye semua manusia, JANGAN FIKIR NEGATIF ja keja. Sekian.



Comments

P O P U L A R

KELEBIHAN KALIMAH LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH

BAHAYA NAFSU LELAKI 🔥

KELEBIHAN DAN KEKURANGAN TINGGAL DI KONDOMINIUM

KOLEKSI AYAT-AYAT UCAPAN HARI RAYA AIDILFITRI

PELIHARALAH DIRIMU WAHAI WANITA DARI MATA LIAR LELAKI

Apakah Titian Sirat ?

PINJAMAN PENDIDIKAN MARA PTPTN YAYASAN NEGERI DAN LAIN²

TAMAN BANDARAYA PULAU PINANG LOKASI RIADAH PALING CANTIK, BERSIH, SELESA DAN BANYAK KEMUDAHAN

PENGALAMAN SERAM SEPANJANG DUDUK DI ASRAMA

CARA BELI KERETA TANPA PENJAMIN UNTUK INDIVIDU YANG BEKERJA SENDIRI 💡