SEMESTER AKHIR 3.0

Semester 6 Part 3.0

Hari ni berehat panjang aku dalam bilik ni. Banyak perkara yang tak dijangka semester ni.

Antaranya, minggu lepas dapat tahu kami pelajar yang ambil subjek Makmal Kejuruteraan I dan II kena pergi UTM Jalan Semarak pada tarikh yang sama.

Sebelum ni pihak UTM asingkan. Makmal I pergi dulu, baru Makmal II. Kira junior lepas dulu, baru senior.

Pape pun aku happy dengan berita yang tak disangka-sangka tu.

Bolehlah ada kenangan manis dengan budak bilik aku merangkap junior kos aku. Huhu.

Termasuklah sahabat rapat aku, Dira. Hee. Kami janji nak duduk bilik yang sama. Kui kui.

Aku cuma berharap Makmal kali ni aku dapat buat yang terbaik dari Makmal sebelum ni.

Walaupun comfirm² akan dapat gred A. Kiki. Kalau buat lebih baik mesti dapat A+. Huhu.

Tapi sangat susah nak dapat gred tu. Sejujurnya aku tak bersedia lagi nak pegi Makmal II ni.

Semuanya sebab masih terkejut dan tak sangka. Bayangkan dapat tahu nak ke Makmal II seminggu sebelum nak ke sana. Huhu.

Lawak pun ada. Kadang² duk termenung n tanya kat diri sendiri 'Betol ke minggu depan nak pegi dah Makmal II ni?' Em.

Selamatlah budak bilik aku ni ada. Naikkan lagi semangat aku. Haha. Entah pape la. Orang kenalah semangat sebab nak belajar.

Yela yela. Aku rindukan suasana Kolej Kediaman Kedua tu. Memang terbaik.

Aku rasa kalau ada anugerah hostel terbaik, hostel tu la yang aku bagi takhta. Ngee. 

Sem ni sem terakhir aku menuntut ilmu sebagai pelajar IKIP under UTM.

Aku harap aku dapat buat yang terbaik. Nak kumpulkan kejayaan dan kenangan buat kali terakhir sebagai pelajar.

Aku tahu lepas ni aku akan rindukan suasana jadi seorang pelajar. Sem akhir ni banyak juga dugaan bertubi-tubi timpa.

Tapi takpa, aku tetap sedar siapa aku di sisi Allah. Semua yang terjadi tu mungkin untuk tebus dosa² aku pada Dia kalau aku terus sabar dan kuat. InsyaAllah.

Thanks kepada sesiapa yang still percayakan aku. Aku jadi terus teringat masa silam aku bila sesuatu yang buruk menimpa aku.

Masa silam jugalah sebenarnya penguat untuk aku bangun dan teruskan hidup yang penuh dengan kepedihan ni.

Alhamdulillah Allah swt masih bagi aku peluang ingatkan Dia. Maafkan aku sebab selalu ulang kesilapan aku.

Semoga cahaya dan jalan yang benar kembali lagi dalam hidup ini. Aamin Ya Rabbal'alamin. InsyaAllah :)



وحيده

Follow us on Pasemboqtempe Channel
https://www.youtube.com/user/satu0111

Comments

P O P U L A R

KELEBIHAN KALIMAH LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH

BAHAYA NAFSU LELAKI 🔥

KELEBIHAN DAN KEKURANGAN TINGGAL DI KONDOMINIUM

PELIHARALAH DIRIMU WAHAI WANITA DARI MATA LIAR LELAKI

PENGALAMAN SERAM SEPANJANG DUDUK DI ASRAMA

KOLEKSI AYAT-AYAT UCAPAN HARI RAYA AIDILFITRI

CARA BELI KERETA TANPA PENJAMIN UNTUK INDIVIDU YANG BEKERJA SENDIRI 💡

SUKAN TARIK TALI YANG MENYERONOKKAN

BANYAK BERCAKAP BANYAK KELEMAHAN

WAHAI WANITA DIRIMU BUKAN UNTUK TONTONAN