Cara Mudah Atasi Kulit Berjerawat

Risau dengan wajah yang dipenuhi jerawat? Apa kata anda cuba beberapa cara semulajadi di atas ini. Siapa tahu, mungkin cara mudah ini dapat membantu mengatasi masalah jerawat anda.

CARA 1
Campurkan 1 sudu jus perahan oren dengan 1 sudu serbuk kayu manis. Sapukan pada wajah. Biarkan 20 minit sebelum dibilas bersih. Namun bagi mereka yang berkulit sensitif, resepi ini tidak sesuai untuk kulit anda.

CARA 2
Kupas seulas bawang putih, potong sedikit dan kemudian perlahan-lahan gosokkan pada bahagian yang berjerawat. Penggunaan teratur bawang putih membantu mengecutkan dan menghilangkan jerawat.

CARA 3
Campurkan 1 sudu minyak kacang tanah dengan 1 sudu air perahan limau nipis. Sapukan ia pada wajah. Biarkan kering sebelum dibilas bersih.

CARA 4
Rebus segelas susu hingga masak. Kemudian campurkan dengan sebiji air perahan limau nipis. Amalkan membasuh muka dengan susu ini dua atau tiga kali sehari. Selain menghilangkan jerawat, ia membantu mengelakkan bintik hitam dan kulit kering.

CARA 5
Campurkan 2 sudu air mawar bersama 2 sudu air perahan limau nipis. Sapukan pada wajah. Biarkan selama 30 minit sebelum dibilas dengan air suam.
5. Ia juga sesuai untuk menghilangkan bintik hitam pada kulit wajah.



Minta izin kalau nak COPY ^^
Wahidah BME

Comments

P O P U L A R

BAHAYA NAFSU LELAKI 🔥

KELEBIHAN KALIMAH LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH

KELEBIHAN DAN KEKURANGAN TINGGAL DI KONDOMINIUM

KOLEKSI AYAT-AYAT UCAPAN HARI RAYA AIDILFITRI

PELIHARALAH DIRIMU WAHAI WANITA DARI MATA LIAR LELAKI

SUKAN TARIK TALI YANG MENYERONOKKAN

PENGALAMAN SERAM SEPANJANG DUDUK DI ASRAMA

TAMAN BANDARAYA PULAU PINANG LOKASI RIADAH PALING CANTIK, BERSIH, SELESA DAN BANYAK KEMUDAHAN

PINJAMAN PENDIDIKAN MARA PTPTN YAYASAN NEGERI DAN LAIN²

Apakah Titian Sirat ?