ANDA PERSOALKAN & ALLAH SWT JAWAB

1.   Ketika kita mengeluh, "Ee.... aku penat sangat." dan Allah menjawab, "Tidakkah Kami menjadikan tidurmu sebagai istirehat." (78:9)


2.   Ketika kita mengeluh, "Beratnya dugaan ini. Tak sanggup rasanya aku." dan Allah menjawab, "Aku tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupan." (2:286)


3.   Ketika kita mengeluh, "Serabutnya!" dan Allah menjawab, "Hanya dengan mengingatku, hati akan menjadi tenang." (13:28)


4.   Ketika kita mengeluh, "Apa yang aku buat ini semua sia-sia." dan Allah menjawab, "Siapa yang mengerjakan kebaikan sebesar biji zarah sekalipun nescaya ia akan melihat balasannya." (99:7)


5.   Ketika kita mengeluh, "Tidak ada seorang pun mahu tolong aku." dan Allah menjawab, "Berdoalah (mintalah) kepada Aku, nescaya aku kabulkan untukmu." (40:60)



Comments

P O P U L A R

KELEBIHAN KALIMAH LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH

KOLEKSI AYAT-AYAT UCAPAN HARI RAYA AIDILFITRI

BAHAYA NAFSU LELAKI 🔥

KELEBIHAN DAN KEKURANGAN TINGGAL DI KONDOMINIUM

CARA BELI KERETA TANPA PENJAMIN UNTUK INDIVIDU YANG BEKERJA SENDIRI 💡

PINJAMAN PENDIDIKAN MARA PTPTN YAYASAN NEGERI DAN LAIN²

Peristiwa Memali Antara Bukti Kerajaan Malaysia Kejam! (SIRI I)

WAHAI WANITA DIRIMU BUKAN UNTUK TONTONAN

Nyahkan Jerawat Dengan Topeng Oat