AYUH KEMBALI KE SEKOLAH

Umo dah menghampiri 23 tapi ingatan pada kenangan zaman sekolah tak akan pernah luput. Macam biasa, aku akan ulang selalu ayat ni, aku rindu sangat zaman sekolah teknik aku. Tahun 2007 dan 2008 :)

Ahad, sehari sebelum hari persekolahan mesti budak hostel buat muka MALAS nak balik hostel. Hanya manusia yang luar biasa ja betul-betul EXCITED. Haha. Malangnya aku tak la 100% termasuk dalam golongan LUAR BIASA tu.

Suka belajar memang ada, sebab sejak aku masuk sekolah teknik ni la aku jadi budak rajin. Alhamdulillah Allah swt bukakan jalan seluasnya untuk aku berubah.

Mungkin sebab niat aku, terima kasih Ya Allah dan Abah juga ! Sebab lepaskan anak dia yang hati kecik ni pegi sekolah berasrama. Mak memang berat hati, tapi lama-lama dia akur.

Benda pertama sebelum aku nak masuk sekolah asrama aku pk HANTU. Haha. Sengal. Budak-budak kan masa tu. Dengar pula cte HANTU dari kakak & abang sendiri yang dah berpengalaman duk hostel.

Lagilah aku lemah semangat. Selamatlah Allah tutup hijab aku dari nampak 'BENDA' tu. Jadilah aku seorang yang penakut dalam masa yang sama berlagak BERANI.

Nanti cte lagi pasal pengalaman. Pape hal pada adik-adik kat luar sana, belajar rajin-rajin. Jaga hubungan dengan Allah SWT dan manusia sekeliling InsyaAllah segalanya berjalan lancar. Ilmu antara perkara yang boleh selamatkan kita kat dunia dan akhirat sana. Semoga berjaya ...

Bawah ni picture masa form 4 2007. Masa ni nak balik hostel, kakak suh test kamera lappy dia. Perghh muka suci masa ni ! Hahaha




وحيده

Follow us on Pasemboqtempe Channel
https://www.youtube.com/user/satu0111

Comments

  1. hahaha.. kalau asrama je, hantu.. btw, muka sis mcm senior saya la.. ingatkan dy dah.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan2. Hihi. Ms tu biasalah cte hantu berlambak, ms awl2 form4 akk mmg pengecut. Dh lama2 jd sorg berani haha. Yeke. Hik3. Muka serupa kot dik :D

      Delete
  2. saya xpernah tinggal asrama and xpernah jauh2 dari family hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe. Skrg ni blja lg kn dik? STPM ye?

      Delete
  3. wehh rindu zaman sekolahhh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kann una :(
      Rindunya xkn stop. Hehehe !

      Delete
  4. sekolah adalah zaman yang paling indah dalam hidup..semua orang rinduinya...kan...

    ReplyDelete
  5. rindunyaa sekolah huhuh

    ReplyDelete
  6. Sama la. Kena tindih, cm bunyi2. Ha cmtu ja.. :D

    ReplyDelete
  7. Rindu zaman sekolah ;D

    ReplyDelete

Post a Comment

Hablumminallah Wa Hablumminnas 🌹

P O P U L A R

BAHAYA NAFSU LELAKI 🔥

KELEBIHAN KALIMAH LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH

KELEBIHAN DAN KEKURANGAN TINGGAL DI KONDOMINIUM

KOLEKSI AYAT-AYAT UCAPAN HARI RAYA AIDILFITRI

PELIHARALAH DIRIMU WAHAI WANITA DARI MATA LIAR LELAKI

SUKAN TARIK TALI YANG MENYERONOKKAN

PENGALAMAN SERAM SEPANJANG DUDUK DI ASRAMA

TAMAN BANDARAYA PULAU PINANG LOKASI RIADAH PALING CANTIK, BERSIH, SELESA DAN BANYAK KEMUDAHAN

PINJAMAN PENDIDIKAN MARA PTPTN YAYASAN NEGERI DAN LAIN²

Apakah Titian Sirat ?