PENGALAMAN HIDUP KAWAN SENDIRI HAMPIR CEDERAKAN DIRI

Tetiba teringat situasi bila berdepan ngan org yg nak cederakan diri. Kwn ms blja dlu. 2009 & 2010.

Situasi 2009, aku tengah nak basuh pinggan. Masa tu bulan puasa lepas sahur, tiba-tiba datang kawan aku ni minta pisau. Dari jauh kakak senior aku kata jangan bagi. Aku pun blur masa tu. Selamat takda apa-apa. Kakak senior ramai masa tu, depa yang tenangkan. Aku dengar dari membe aku kawan yang minta pisau ni dah clash dengan boyfriend dia.

Masa ni aku belajar kat UNIKOP Gombak. Aku selalu lepak kat bilik geng aku. Mula bulan Ramadhan aku memang jarang sangat-sangat dah duduk bilik sendiri. Asyik ja duk rumah depan, bilik membe-membe aku. Syok ~

Situasi 2010. Kawan bilik aku jerit-jerit minta tolong, datang dari bilik sebelah. Aku tak berape ingat sangat. Rupa-rupanya kawan bilik sebelah aku dah pegang pisau, gaya macam nak cederakan diri. Puncanya bf dia nak tinggalkan dia. Kawan aku dah tak tahu nak buat apa, aku pun pakai tibai jela tenangkan kawan bilik sebelah aku tu. Kesian dia. Aku tak ingat full kejadian tu. Tapi alhamdulillah, pisau tu berjaya juga dialihkan dari tangan dia. Peluk dan tenangkan dia, sangat ganas dia masa tu. Lost control, meronta-ronta gitu. Siap gelak-gelak lagi pastu nangis, jerit-jerit. Dia tak boleh terima bf dia tinggalkan dia.

Situasi ni berlaku masa zaman diploma aku. Semester 1 lagi masa ni. Hostel aku kat Casa Perindu, aku belajar kat IKIP International College Kuantan Pahang. Semua ni antara pengalaman dalam hidup. Mana yang baik kita ambil jadi contoh, mana yang buruk berusahalah jauhi dan jadikan pengajaran. Setiap yang berlaku pada diri kita adalah pilihan kita sendiri. Sekian.



وحيده

Follow us on Pasemboqtempe Channel
https://www.youtube.com/user/satu0111

Comments

P O P U L A R

KELEBIHAN KALIMAH LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH

BAHAYA NAFSU LELAKI 🔥

KELEBIHAN DAN KEKURANGAN TINGGAL DI KONDOMINIUM

PELIHARALAH DIRIMU WAHAI WANITA DARI MATA LIAR LELAKI

KOLEKSI AYAT-AYAT UCAPAN HARI RAYA AIDILFITRI

PINJAMAN PENDIDIKAN MARA PTPTN YAYASAN NEGERI DAN LAIN²

PENGALAMAN SERAM SEPANJANG DUDUK DI ASRAMA

CARA SETTING GAMBAR SELFIE UBAH KEPADA POSISI BUKAN CERMIN 💡

CARA BELI KERETA TANPA PENJAMIN UNTUK INDIVIDU YANG BEKERJA SENDIRI 💡

SUKAN TARIK TALI YANG MENYERONOKKAN